Waarom lig je lekkerder in bed 's ochtends?

Ik lig 's avonds altijd te draaien in mn bed, en lig ik niet fijn, en heb ik het idee dat ik weer op een ander plekje moet liggen. 's Morgens heb ik daar nooit last van. En kan ik wel uren op dezelfde plek blijven liggen.
Hoe komt dit en ben ik de enige?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (3)

Je zult niet de enige zijn, maar ik heb dat niet.

Het komt natuurlijk omdat je hele lichaam nog in de ruststand is al je wakker wordt.
"s Avonds moet je van activiteit naar rust, dat duurt even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik kén dat gevoel...! Volgens mij heeft het verschillende oorzaken. 's Ochtends is je lekker bed nog lekker warm, je lichaam is helemaal ontspannen door de nachtrust en je matras heeft de vorm van je lichaam aangenomen. En wat vast ook nog wel een rol zal spelen is het vooruitzicht dat, na een zorgeloze nacht, de dagelijkse beslommeringen zich weer aandienen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Volgens mij komt dit doordat je 's ochtends gedwongen wordt om uit bed te komen om naar school te gaan of als je moet werken. Het is de wekker, biologische klok of een persoon die je wakker schudt uit je diepe slaap en dat geeft een naar gevoel. Op dat moment willen we allemaal nog een half uurtje blijven liggen in bed omdat het lekker is.